reklama

Skúmanie anglickej mentality I - Preč zo Slovenska

Konečne sa mi splní jeden z mojich snov. Vycestujem na západ. Aké vzrušujúce. Neviem sa dočkať kedy už vypadnem z tohto nudného a stereotapného Slovenska. Nuž, takto nejako som uvažoval v auguste 2007. Chystal som sa na 10 mesiacov do Anglicka. Do krajiny, o ktorej som mal aké-také skreslené informácie a musím povedať, že oproti dnešku minimálne poznatky. Štúdium v zahraničí bola obrovská príležitosť, ktorá sa len tak nezahadzuje.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Na letisku v Bratislave - Totiž, nastali komplikácie s batožinou. Ale to viete, low-cost aerolinky...
Na letisku v Bratislave - Totiž, nastali komplikácie s batožinou. Ale to viete, low-cost aerolinky... 

Prípravy na odchod boli dosť napínavé a stresujúce. V hlave mi behali myšlienky ako: "Čo si mám zbaliť? Aké je tam vlastne počasie? Sneží tam v zime? Ach, tí Angličania sú určite tak trochu zablokovaní voči Európanom a neprímu ma medzi seba. Čo tam celý ten čas na škole budem robiť... Dúfam, že si nájdem nejakých kamošov. Možno majú pekné holky."

31. augusta som došiel na letisko v Bratislave, tak trochu nervózny. Moja nervozita nebola spôsobená faktom, že o dve hodiny som mal byť 6000 metrov nad morom, ale takou neistotou z nového. Od malička ma totiž prenasledoval strach z poznávania nových ľudí. Vtedy som si uvedomil, že mám rád stereotyp. A taktiež že na tejto skutočnosti musím niečo zmeniť. Nemôžem sa celý život pohybovať po tých istých cestách, nevidieť nič, ostať slepým, nevedomým, bez názoru alebo s názorom niekoho iného, nesamostatný, neistý, s obavami... Dva nádychy, úsmev a s odhodlaním som prešiel pasovou kontrolou. Zamával som rodine, a snažil som sa prekonať ten obrovský strach, ktorý som v sebe prechovával už odmalička.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V Londýne na letisku už na mňa čakal odvoz na orientačný kemp v Cambridgei. Angličania na letisku sa zdali byť milí, hoci ten falošný úsmev sa nedá odpustiť. Tu som si uvedomil druhú vec, nad ktorou som predtým neuvažoval. Vlastne, moja angličtina nebola až taká perfektná ako sa zdala byť. "Och, ty si získal ročné štipendium vo Veľkej Británii? Gratulujem! To musíš byť v tej angličtine profík!" hovorievali ľudia. No, bohužiaľ, gramatika vás počúvať nenaučí. Tisíc ľudí, tisíc prízvukov. A trikrát sa pýtať to isté, pretože dotyčnému nerozumiete človeku príde trápne.

"Tak som tu, Londýn, Anglicko! Vitaj na západe, východniar." Konečne som sa oslobodil zo stereotypu. Bol to úžasný pocit. Moje prvé dni sa odohrali v Cambridgei, kde som sa lepšie spoznal s niektorými Čechoslovákmi. 

Branislav Pel'ak

Branislav Pel'ak

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zoznam autorových rubrík:  PolitikaSkúmanie anglickej mentalityProblémySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu