reklama

Raz príde na lámanie kostí

Lyžovačka... Neodmysliteľná súčasť zimy (teda aspoň pre mňa). Rád lyžujem. Veľmi rád. Tento rok ma trápi, že nenapadlo viac snehu. Dnes ma však mama zobudila zo spánku. Prečo?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

 Prekvapenie! Ide sa lyžovať. Čo? Prečo? Nablate? Dozvedel som sa však, že na Plejsoch (pri Krompachoch pozn. autor) jesneh a spustili aspoň dva vleky. Niečo úžasné. Po prespanom včerajšku manič iné nemohlo lepšie postaviť na nohy. Umyl som sa, obliekol, zbalil lyžea všetky nevyhnutné veci a už sme boli na ceste.

 Keď sme dorazili, nebolo tam veľa ľudí.Prvým sklamaním však bolo, že sa nedá zísť celý kopec od vrcholu lanovky aždole. Čo už. Snažil som sa nemyslieť na to, čo by mohlo byť, ale na to, čo misvah predo mnou ponúka.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Na lanovke vždy rozmýšľam – čo ak tos nami spadne? – čo ak nestihnem vystúpiť? – čo ak sa lanovka zastavía ostaneme tam visieť dlhé hodiny?... Samozrejme, nič z toho sanestalo, preto som teraz tu a píšem tento článok.

 No na jedno som nepomyslel. Na veľmi zásadnúvec. Čo ak sa mi niečo prihodí na zjazdovke. Spočiatku som si to nepripúšťal,tak ako každý naivný lyžiar, keď príde po roku na svah a myslí si, že keďsa mu dlhé roky nič nestalo, tak sa mu už nič stať nemôže. Opatrnosti nikdy nieje dosť. A opatrný štýl jazdy som zvolil už po prvej jazde. Zistil som, žepovrch je veľmi klzký a moje hrany, hoci sú dobre nabrúsené, to akosinezvládajú. Snažil som sa vyhľadať akúsi dobrú cestu, takú, ktorá nebolazľadovatená. Po niekoľkých pokusoch úspešne. Navyše som musel dávať pozor, ktoa čo sa mi pripletie do cesty. Takmer som zrazil jedného Rusa, ktorý sapustil dolu hneď vedľa mňa.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Nie každý si však po prvej jazde klzkýmsvahom povie, že musí brať ohľad na druhých. Pritom si stačí pri lanovkeprečítať kódex slušného správania sa na trati. Stojím v rade na vlek,nudím sa, a tak sa snažím pozorovať lyžiarov, ktorí sa rútia priamo namňa. Odrazu sa v strede svahu dvaja stretli, prekrížili si lyže (asi naznak priateľstva) a už sa kúpali vo výdatnom snežnom kúpeli. Zachytila ichaž sieťka na spodku kopca a len tak-tak sa vyhli davu lyžiarov v radena vlek.

 Niektorí ľudia si akosi nedajú povedať.Možno sa už tí dvaja poučili, a možno nie, až kým nepríde na lámaniekostí.

Branislav Pel'ak

Branislav Pel'ak

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zoznam autorových rubrík:  PolitikaSkúmanie anglickej mentalityProblémySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu